ČAJOVNA V TOKIU - Julie Caplin

  Autor: Julie Caplin
Počet stran: 328
Rok vydání: 2021
Žánr: román
Nakladatelství: Cosmopolis


Anotace
Popadněte cestovní pas a vydejte se do země mrakodrapů, tradičních chrámů, čajových rituálů a rozkvetlých sakur. Užijte si romantiku se šálkem lahodného čaje a nechte se unášet příběhem, který si vás získá od první stránky.

Fiona je vášnivá fotografka, má cestovatelský blog a už dlouho se touží podívat do Japonska. Když vyhraje čtrnáctidenní cestu do Tokia, má pocit, že se jí splnil sen. 
Jenže na místě s hrůzou zjistí, že jejím průvodcem je muž, který jí před deseti lety zlomil srdce - přitažlivý a úspěšný fotograf Gabe. Čas strávený s Gabem je pro Fionu zpočátku za trest. Fotograf ji dává najevo, jak ho obtěžuje, že se jí musí věnovat. Tři generace místních žen ji ale přijmou mezi sebe a Fiona v jejich domě a rodinné čajovně nachází lásku a vřelost, která ji schází. Užívá si s nimi piknik pod sakurami, poznává japonský čajový obřad. A právě díky nim se jí postupně vrací sebevědomí, které jí dávný incident pořádně pochroumal. 
Mezitím k sobě s Gabem při toulkách Tokiem pomalu nacházejí cestu a začíná to mezi nimi znovu jiskřit...



Z mého pohledu
Ze začátku se mi do knihy moc nechtělo právě kvůli Japonsku. Nikdy to nebyla země, která by mě lákala navštívit a tak jsem knihu četla s jistým odstupem. Nicméně fotografka Fiona si mě získala hned, protože psaní blogu je mi stejně blízké a stejně tak focení, které je mým koníčkem. Ledy s Japonskem se prolomily v čajovně u třech japonek. Čaj já naprosto miluju a takový čajový obřad bych si nenechala za žádnou cenu ujít. Pak jsem se na Japonsko dívala jinýma očima a zemi jsem si zamilovala. Ta vřelost japonských lidí, poukázání na jejich zvyky a tradice, to bylo něco úžasného. Vůbec jsem netušila, že Japonci považují za neslušné ukazování prsty nebo že se vlaku nemluví. Nikdy jsem nebyla fanouškem jejich kuchyně, nicméně po přečtení knihy jsem zatoužila jít do nějaké restaurace a dát si sushi. Líbila se mi i dějová linka, ve které jsou pohledy jak od hlavní hrdinky Fiony, tak i od Gabea. Příběh úžasně napsaný, krásně se četl a člověk hned zatouží projít se mezi rozkvětlými sakurami.

Jak na Vás působí Japonsko? Lákalo by Vás k návštěvě?

Mějte se krásně!
Petra


4 komentáře:

  1. Petro, koukám, že budeš mít za chvíli Caplin přečtenou komplet. Já se na to chystám tedy taky, ale nechci si knížky kupovat, tak čekám, až nějakou ulovím v knihovně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už ji mám, za chvíli vyjde recenze ještě na poslední knihu od ní :)

      Vymazat
  2. Japonsko bych navštívila ráda, kdyby to šlo. A tak se do něj podívám alespoň díky knize. 🙂
    Já tuhle sérii plánovala číst teď, jenže jsem si nakoupila knížky - zase - a úplně jsem zapomněla, že jsem chtěla oprášit čtečku. Tak třeba příště.
    Měj hezký den, Petro.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se ke knihám dostaneš, já tu mám nějaké ještě z loňských narozenin nepřečtené :)

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS