POZVÁNKA - Lucy Foleyová

 Autor: Lucy Foleyová
Počet stran: 336
Roky vydání: 2017
Žánr: román
Nakladatelství: Ikar


Anotace
Novinář Hal hledá ve Věčném městě rozhřešení za svou temnou minulost. Jednoho večera se náhodou ocitá na večírku místní smetánky, kde se seznamuje se záhadnou Stellou. Byť oba mladí lidé pocházejí z naprosto odlišného prostředí, přitahuje je to k sobě jako dva magnety. Na krátkou chvíli, na jednu noc, zakusí nový život, aby se rozešli s vědomím, že už se nikdy v životě neuvidí. Nečekaně se však setkávají o rok později, když Hal přijme nabídku napsat reportáž z opulentní plavby, kterou italská hraběnka se svými přáteli hodlá podniknout podél pobřeží italské Riviéry na filmový festival Cannes. Na palubě se shromáždí nejznámější umělci a filmové hvězdy tehdejší doby, Hala však zajímá pouze jediná osoba - a tou je Stella.
A přestože minulost každého na palubě je ve značném rozporu s jejich vnějším pozlátkem, nejvíc toho skrývá právě ona. Jak Halova posedlost Stellou roste, je čím dál odhodlanější udělat z ní stejnou dívku, kterou byla oné noci - tedy dívku, která není spoutána vlastní minulostí.


Z mého pohledu
Knihu mi půjčila babička, jinak bych se k ní s největší pravděpodobností nedostala. Jedná se o román z italského prostředí z roku 1953. Kniha se lehce četla, avšak stále jsem čekala až se rozjede. To se bohužel nestalo, takže to byla velká nuda. Dále se člověk docela ztrácí v časových liniích, kdy se autorka vrací do minulosti Stelly a Hala. Do toho se zde odehrává příběh z deníku, který má Hal vypůjčený od hraběnky a je v příběhu, podle mě, zbytečný. Čtenář musí být velmi pozorný, aby se v tom všem zorientoval. Člověk by čekal, že by konec mohl skončit happy endem, ale ani ten se zde nekoná a celkově překvapivý. Konec je asi jediná pasáž, kde se stane něco překvapivého, avšak je to na můj vkus až moc komplikované. Žádné očekávání jsem od knihy neměla, nicméně dojem na mě rozhodně neudělala..

Znáte autorku? Jaká kniha nebavila Vás?

Mějte se krásně!
Petra

10 komentářů:

  1. To teda vůbec není knížka, jakou bych si chtěla přečíst ;) Já si vybavím, že mě fakt nebavila Analfebetka, která uměla počítat nebo stoletý stařík ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Já si sice román přečtu ráda, ale tento mě taky nijak neláká.
    Teď, za poslední dobu, si nevybavuji žádnou, která by mě nebavila, ale v minulosti bych pár takových našla. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Autorku neznám a recenze mne tedy nenalákala. Mne nebavila Biomanželka a Biomanžel od Viewegha a několik knih z edice Původní česká detektivka bylo taky k nedočtení, u ttěch už jsem i zapomněla názvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani jedno z tvých uvedených jsem nečetla. Celkově mě knihy od Viewegha moc nelákají

      Vymazat
  4. Knihu ani autorku neznám, ale vypadá moc zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Románů jsem v životě četla jen pár, ale příběh vypadá poutavě. :)

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS