PORODNÍ SESTRA Z OSVĚTIMI - Magda Knedler

 Autor: Magda Knedler
Počet stran: 304
Rok vydání: 2020
Žánr: válečný román
Nakladatelství: Kontrast


Anotace
Anděl naděje v táborech smrti. Příběh ženy, která zachránila tisíce dětí. Další transport vězňů směřuje do Osvětimi. Je mezi nimi i Stanisława Leszczyńská, porodní asistentka z Lodže, která na vlastní žádost začíná pracovat v nelidských podmínkách: bez vody, základních lékařských nástrojů a léků. Porody probíhají na kamnech zakrytých starou dekou. Mnohokrát riskuje svůj život, když vzdoruje nemilosrdným příkazům Josepha Mengeleho. Dělá vše pro ochranu dětí před jeho krutými experimenty. Snaží se být oporou pro matky, kterým byly děti násilně odebrány a poslány do Říše. Nebo na smrt...

Porodní asistentka z Osvětimi je dramatický příběh inspirovaný hrdinským osudem Stanisławy Leszczyńské. V koncentračním táboře provedla více než 3 000 porodů, během nichž nezemřelo žádné dítě ani žena.

Z mého pohledu
Na knihu jsem se velmi těšila, protože jsem dlouho nic s tematikou koncentračních táborů nečetla. Podle anotace jsem si od knihy hodně slibovala, nakonec jsem však byla zklamaná. Kniha je jeden velký chaos. Člověk pořádně neví kdo, kdy a kde knihu vypráví. Časová linie je na přeskáčku, kdy není problém se v novém odstavci octnout ve Francii a v dalším už jste opět v Osvětimi. Sama hlavní hrdinka skoro vůbec nepromluvila a celé mi to přišlo dosti neosobní, spíše takové myšlenky. Spoustu věcí se v ději opakovalo a celkově kniha byla dosti chaotická. 

Téma jako takové je opravdu hrozné, kruté, nikdo si to nedovedeme představit. Nicméně díky chaotickému vyprávění jsem se do knihy pořádně nemohla začíst a pocitově mě kniha nevzala tolik, jak jsem čekala. Navíc se kniha četla dosti těžko a trvalo mi fakt dlooouho, než jsem knihu dočetla. Příběh by byl zajímavý, kdyby jej vyprávěla přímo sama hrdinka, takhle bohužel knize dávám palec dolů. 

Čtete knihy s tematikou koncentračních táborů? Doporučíte mi nějakou?

Mějte se krásně!
Petra

12 komentářů:

  1. O knížce jsem přemýšlela, ale myslím, že si ji raději nechám ujít. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem hodně knížek z Osvětimi, ale nejvíce ve mě zanechal stopy Byl jsem Mengeleho asistentem. Asi nejlépe popisuje ty hrůzy, co se tenkrát děly :-(

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem o téhle knížce taky uvažovala, ale tvoje recenze mne trochu odrazuje. Já jsem z knížek s tímto tématem četla Fotograf z Osvětimi a Tatér z Osvětimi. Víc se mi líbil Fotograf z Osvětimi - přišel mi autentičtější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tatéra jsem taky četla a po druhé knize kouknu. Tahle pro mě byla velké zklamání

      Vymazat
  4. Tuto knížku jsem četla. Byl to slušný masakr a rozhodně pro silné povahy. Je fakt, že byla taková zdlouhavá a chvílemi jsem se ztrácela v postavách..bylo to takové hektické. Ale rozhodně to nemění nic na tom, že to bylo krutý a teda...je něco jiného číst o dětech v koncentracích a dospělých...uuuf.

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tebou naprosto souhlasím, téma je to těžké, kruté, ale kniha strašná

      Vymazat
  5. Tak tohle vůbec není můj žánr, ale mrzí mě, že tě kniha zklamala. Snad zaboduješ s výběrem zase příště :)

    https://lucyvillain.blogspot.com/2022/07/astratexcz-testovani-produktu.html

    OdpovědětVymazat
  6. Ráda bych si ji přečetla, takové knihy mě baví. :)

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS