ČESKÉ ŠVÝCARSKO || Jetřichovické vyhlídky

 Když jsme byli v Českém Švýcarsku, tak Jetřichovické vyhlídky jsme nemohli vynechat. Popravdě jsem ani netušila, že něco takového je, ale přítel vše dopředu nastudoval, takže jsme se mohli těšit na parádní výlet. Trasa měla celkem 13 km, takže parádní několika hodinová procházka. Popravdě jsem vůbec netušila co mě čeká a co uvidím, protože já jsem si dopředu nic nenastudovala. Nicméně z výletu jsem byla nadšena. Ze začátku jsme měli pod mrakem, ale vyloženě zima nebyla. Po pár kilometrech nám ale začal být hic, takže jsme postupně odhazovali :D 

Jetřichovické vyhlídky jsou jedním z nejznámějších vyhlídek v Českém Švýcarsku. Všechny tři vyhlídky jsou pojmenované po členech roku Kinských, jež zdejší panství vlastnili. Mariina skála, Vilemínina stěna a Rudolfův kámen, o těchto vyhllídkách dnešní článek bude. 

Vozidlo jsme nechali v Jetřichovicích na placeném parkovišti pod Poštolčím kuželem. Odtud jsme šli nejprve na Zříceninu hradu Falkenštejn, kde hned na úvod jsou strmé schody. Na hradu se dochovaly zbytky kaple a komnaty. Torzo skalního hradu nabízí krásné výhledy do Saského Švýcarska. Z Falkenštejnu můžete vidět také Havraní skálu, kterou nejvíce proslavil rozsáhlý požár v roce 2006, při kterém zhořelo téměř 18 hektarů lesa. 


Poté už jsme pokračovali na samotné vyhlídky a jako první nás čekala Mariina skála. Všechny vyhlídky jsou ve skalách, takže lze očekávat lezení po skalách. Není to zrovna nejlehčí trasa, takže je potřeba se připravit na náročnější terén. Byla jsem docela překvapena, když jsme po cestě potkávali lidi v džínách nebo s dětmi. Řekla bych, že v obou případech je tento výlet nevhodný. Ale každého věc, když se někdo chce tahat s dětmi (i s miminami) nebo dokonce se psi. Jen hned říkám, že ani pro jednoho to nebude pohodlné, protože místy šplháte i po žebřících. 



Mariina vyhlídka nese název po novomanželce Ferdinanda Kinského Marii Anně Kinské. Na vrcholu je dřevěný altán, kde se můžete posadit, chvíli odpočinout a vychutnat si výhled na Jetřichovické skály. Jedná se o nejznámější vyhlídku z Jetřichovických vyhlídek. 

Dále jsme pak pokračovali k Vilemíniny stěně, která je ještě o několik metrů výš než Mariina skála. Nicméně cesta už je fajn, není tolik do kopce a člověk se projde přírodou. Přesně takový typ výletů miluju. 
Druhá vyhlídka dostala název podle kněžny Vilemíny Kinské, která byla manželkou Rudolfa Kinského. V minulosti zde byl vybudován dřevěný altán, ale ten už zde nenajdete. Je odtud úžasný výhled na Mariinu skálu, Růžovský vrch a Jetřichovicko. 



Poslední vyhlídkou je Rudolfův kámen, který nese název podle knížeže Ferdinanda Kinského. Ze všech vyhlídek se nachází nejvýše a výstup k ní je velmi náročný - žebříky. Na jeho vrcholku se nachází dřevěná bouda a je odtud nádherný výhled.


Když to porovnám s výstupem na Sněžku, tak tenhle výhled byl procházka růžovou zahradou. Ano, místy je to velmi náročné, ale nejvyšší vyhlídka je pouze 484 m.n.m. Zážitek to byl nádherný, jsem ráda, že jsem se tam podívala a doufám, že v budoucnu se zde podívám znovu!

Znáte Jetřichovické vyhlídky? Byli jste tam někdy?

Mějte se krásně!
Petra


12 komentářů:

  1. Byla jsem tam vloni a nejvíc se mi líbilo na Vilemínině vyhlídce. Na Mariině jsme byli, když hodně foukalo, tak mi to přišlo takové hodně nestabilní a moc dlouho jsme se tam nezdržovali. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, že ten vítr musel být nepříjemný :D

      Vymazat
  2. Tak to přítel vymyslel parádní výlet, taky by se mi tam moc líbilo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, tyhle vyhlídky mám na seznamu při spojení s Dolským mlýnem :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  4. Byli jsme tam asi před třemi lety a koukám, že altánek na Mariině vyhlídce je nově opravený. Celý výlet je moc pěkný, taky jsme byli na všech 3 vyhlídkách i na Falkenštejně. A musím říci, že na vrcholu u Rudolfovy vyhlídky jsem se trochu bála - ta plošinka je tam hodně malá a já mám z výšek dost respekt.
    Teď s napětím sleduju požá v Hřensku a doufám, že se nebude šířit do dalších částí CHKO

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten požár je zdrcující, snad se brzy podaří uhasit.

      Vymazat
  5. Toto místo vůbec neznám, ale je nádherné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je úžasná, navíc jedno z míst dostupných i teď po požáru :)

      Vymazat
  6. Z časových důvodů jsem byla jen na Mariině vyhlídce a byla to paráda. Viděla jsem odtud krásný západ slunce. Je hrozné, co se tam teď děje :( snad to budou mít hasiči brzy pod kontrolou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej to je škoda, ale tak aspoň důvod se tam znovu vrátit :)
      To co se tam teď děje, je opravdu šílené..

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS