PUSTEVNY || Cesta k Radegastovi a Stezka Valaška

 Pustevny byly jedním z míst, kam jsem se chtěla podívat už delší dobu. Ovšem jsou od nás čtyři hodiny cesty, takže se to stále a stále odkládalo. Právě ta cesta odrazovala i přítele a tak jsem to nechala být, dokud sám nepochopí, že tam chce jet taky :D No nakonec jsme si vybrali opravdu skvělý den a to prosím pěkně v únoru. No upřímně, nikdy by mě nenapadlo, že zrovna v zimě pojedu někam na výlet, ale proč ne. Byla to změna a člověk tak to místo vidí zase i v jiném ročním období.


Vybrali jsme si den, kdy už od rána bylo zataženo, mlha a foukal vítr. Tak nějak jsme doufali, že až dojede na místo, tak se počasí třeba vyčasí nebo aspoň bude nějak přívětivě. No opak byl pravdou, po čtyřech hodinách cesty nás v Rožnově pod Radhoštěm překvapilo velké množství sněhu. Při stoupání k samotným Pustevnám jsme doufali, že nás auto nikde nenechá, protože sněžné řetězy jsme sebou neměli. Nakonec silnice byla udržovaná, takže jsme vyjeli až nahoru.

Parkoviště se nachází asi 500 m od vesničky se stánky. Už v tu dobu byla neskutečná mlha, že nebylo vidět na 5 m a já v tu dobu už litovala, že jsem si nevzala lepší obuv. Navíc foukal vítr a padala zmrzlá mlha. Samozřejmě když už jsme tam jeli čtyři hodiny, tak přece zde nestrávíme jen chvíli, a proto jsme vyrazili k soše Radegasta a pak ještě dál až na horu Radhošť, kde se nachází kaple sv. Cyrila a Metoděje. Celkově to byla trasa 4 km tam a pak 4 km zpátky, celkem tedy 8 km a já tu celou cestu absolvovala ve válenkách neboli papučích, jak jim říká přítel. Nadšená jsem z toho nebyla, ale musím uznat, že boty i já jsme to skvěle zvládly, jen jsme byly trochu promočení.


Bohužel, jak už jsem zmínila výše, byla mlha a tak z výhledů toho moc nebylo. Sochu jsme viděli, kapli taky, ale to je tak všechno. Z Radhoště jsme prostě do dálky neviděli a tak šupali zase 4 km zpátky. Cesta byla fakt dlouhá, protože když nevidíte do cíle, je to fakt blbý a člověk jen sleduje kroky :D 

Při návratů ke stánkům se docela vyčasilo, takže ideální čas vylézt na stezku. Ovšem hlad byl silnější takže jsme si dali jídlo. Chtěla jsem si dát párek nebo něco takového, protože párky fakt miluju a mohla být je jíst pořád. Ovšem přítel byl jiného názoru, cituji: "Když už jsme sem jeli čtyři hodiny, tak si rozhodně nedáš párek, ale kyselicu, protože to je typický jídlo tady. Párek si můžeš dát i doma." Na argument, že ji nemusím a ať si ji dá tedy sám mi odpověděl, že on jí nejí. Takže mi objednal kyselicu, která mimo jiné obsahovala i můj vytoužený párek a ve finále byla fakt moc dobrá. Dále jsem do sebe nacpala borůvkové knedlíky a zapila to punčem. Byla jsem spoko a mohla pokračovat v cestě na stezku.


Během našeho krmení se krásně vyjasnilo, takže byl výhled už lepší a z fotky níže jsem naprosto unešená.


Samotná stezka Valaška je dlouhá více jak půl kilometru. Vhodná je jak pro vozíčkáře, tak pro kočárky, protože všude jsou nájezdní rampy. Během naší návštěvy na stezce takřka nikdo nebyl a my si ji tak mohli užít sami pro sebe, včetně prosklené rozhledny, která se nachází na samotném konci. Místo mě velmi bavilo, i když počasí bylo všelijaké. 


Na konci na Vás čeká skleněná vyhlídka, která ve Vás vyvolá spoustu adrenalinu. A taky mlha, protože během výstupu se počasí opět zhoršilo. Já sama se výšek nebojím, ba naopak je mám docela ráda, ale byl to pro mě mazec. V hlavě Vám prolítne tolik myšlenek, co by se dělo kdyby se to propadlo a když ještě navíc vidíte pod sebe, no mazec :D Sama nedokážu popsat, co všechno jsem při focení týhle fotky prožívala. No každopádně zvládli to jiní, tak proč né já a doufám, že se tam podívám i za lepšího počasí, abych si ten výhled pod sebou mohla dostatečně užít!


Výlet to byl opravdu zajímavý a máme na co vzpomínat. Pokud ale hodláme takové výlety v zimě praktikovat častěji, budu se muset vybavit oblečením a botami vhodné pro zimní turistiku. Každopádně se zase těším až někam vyrazíme. Klidně i znovu do Beskyd.

Byli jste někde v zimě na výletě?

Mějte se krásně!
Petra

Pokud se Vám článek líbil, budu ráda když se stanete mým pravidelným čtenářem (vpravo v menu) a taky mě můžete sledovat na instagramu, kde jsem denně aktivní. Najdete tam plno recenzí, tipů, ale hlavně se všechno dozvíte jako první :)

10 komentářů:

  1. Jo, tak přesně sem chci taky. Hlavně ta vyhlídka mě láká, protože miluji výhledy. Horší bude to, že je to skleněné a uvidím dolů :-D Dělá mi problém i rozhledna s těmi čtvercovými schody...že vidím pod sebe :-D Výšky mi poslední dobou taky trochu vadí, tak jsem zvědavá, ale rozhodně tam chci! :-) A závidím, že jste to měli celé pro sebe. V zimě bych tam jít tedy nechtěla, ale teď na jaře či v létě klidně :-) Moc hezké fotky! :-)

    https://pridesoul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se tam chci v létě taky ještě jednou podívat a vidět všechno pěkně zelený. Tahle vyhlídka byla vážně masakr, ale stálo to za to!

      Vymazat
  2. My jsem Pustevny předloni, když jsme byli v Beskydech na dovolené, nestihli. Ale plánujeme se do Beskyd vrátit, tak snad možná pak. Je bezva, že jste trefili den bez davů lidí a nakonec se vyčasilo, takže jste nepřišli ani o výhledy.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, určitě doporučuji se tam zajet podívat, je to moc fajn celodenní výlet :)

      Vymazat
  3. Na Pustevnách jsem nikdy nebyla, ale je to určitě skvělý tip na výlet. Museli jste si to užít , krásné fotky! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Wau, krásné fotky a vypadá to na párádní výlet, hned bych také někam vyrazila!

    OdpovědětVymazat
  5. Z fotek je vidět, že počasí se opravdu hodně měnilo :D. Na Pustevnách jsem nikdy nebyla, ale moc ráda bych se tam někdy zajela podívat :) tradiční domečky jsou úchvatné <3
    V únoru jsem byla na Třístoličníku a na Plechém, bylo to moc fajn :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani na jednom jsem nebyla, ale snad se mi to poštěstí někdy. Zatím se snažíme poznávat okolí a taková ta hodně známá místa :)

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS