Záhady Veronicy Speedwell - Podivný počátek - Deanna Raybourn

 Autor: Deanna Raybourn
Počet stran: 368
Rok vydání: 2023
Žánr: detektivka 
Nakladatelství: Ocelot 


Anotace
Londýn, 1887. Po pohřbu své staropanenské tety může osiřelá Verocina Speedwellová pokračovat v cestách po světě a věnovat se vědeckému bádání - a příležitostným milostným avantýrám. Veronica, zběhlá v lovu motýlů stejně jako v odhánění ctitelů, je odhodlaná vydat se na cestu svého života.
Osud má však jiné plány. Veronica překazí pokud o svůj únos s pomocí záhadného německého barona, který jí nabídne útočiště u svého přítele Stokera, samotářského a mrzoutského přírodovědce. Než jí ovšem stačí baron prozradit, co ví o spiknutí proti ní, je nalezen zavražděný. Veronica se Stokerem se tak jako neochotní partneři dávají na útěk před záhadným útočníkem a pokoušejí se dopátrat zlovolné pravdy.


Z mého pohledu
Nebudu lhát, začátek knihy byl pro mě spíše utrpením než požitkem. Dlouho mi trvalo než jsem si zvykla na autorčit styl psaní. Nicméně od začátku jsem si oblíbila hlavní hrdinku Veronicu, která se ničeho nebojí a jde od všeho pohlavě. I když se jedná o detektivku, žánr který úplně v oblibě nemám, tenhle první díl série o mladé svéhlavé přírodovědkyni jsem si velmi zamilovala a nemohu se dočkat pokračování. Ačkoliv se zde potýkáme s vraždou a dalšími zloduchy, Veronica je velmi vtipná a tak určité pasáže jsou dokonale odlehčené a člověk se od srdce zasměje. Pohled a svalnatý Stoker to s Veronicou nemá vůbec lehké, ona s ním ale také ne. Jsem opravdu zvědavá, jak se jejich vztah bude v dalších dílech vyvíjet a hlavně zda celému případu baronovi vraždy přijdou na kloub.

Pokud jste milovníci detektivek, knihu Podivný počátek byste si určitě neměli nechat ujít. Naví do košíku můžete přihodit i další knihy, které e-shop megaknihy.cz nabízí a jeho nabídka je opravdu bohatá! Navíc při objednání knihy máte poštovné zdarma!

Zaznamenali jste tuhle novinku? Zaujala Vás?

Mějte se krásně!
Petra

*děkuji e-shopu megaknihy.cz za knihu poskytnutou k recenzi

14 komentářů:

  1. Dnes konečně dočtu, ale teda, dalo mi to zabrat. Na druhou stranu uznávám, že je kniha zajímavá, jen se mi četla špatně.
     

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem četla a Veronica si mě naprosto získala, nemůžu se dočkat dalších dílů :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Nevypadá zas tak špatně. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vtipná přírodovědkyně v detektivce? To zní vlastně úžasně... asi to zkusím, jen tedy doufám, že ten autorčin styl překousnu. :D Ale obvykle to dám, když mě zaujme příběh. Zmákla jsem Divergenci, zmáknu všechno. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pak dej určitě vědět, jak se ti kniha líbila!

      Vymazat
  5. Já mám detektivky ráda, ale nevím, jestli by mi vyhovoval návrat do 19. století...

    OdpovědětVymazat
  6. Historické príbehy s troškou záhad mam veľmi rada, ale táto kniha má popravde veľmi neoslovila. Najradšej mám knihy od Julie Klassen, ktorá píše o ženách (muzoch) a vždy do toho zakomponuje niečo veľmi záhadné, z čoho sa pre nás vykľuje niečo divne, ale pre nich v tej dobe veľmi bežné.

    OdpovědětVymazat
  7. O knížce na svém blogu psala Domča. Pokud se líbila i tobě, nejspíš bych ji měla taky zkusit. Detektivky já mužů. 🙂

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS