DROBNÁ POTĚŠENÍ - Clare Chambers

 Autor: Clare Chambers
Počet stran: 360
Rok vydání: 2022
Žánr: román
Nakladatelství: Ocelot 


Anotace

1957, jihovýchodní předměstí Londýna.
Jean Swinneyová je novinářka v místních novinách, zklamaná v lásce a na prahu čtyřicítky žijící v omezeném životě se svou svárlivou matkou: malý život, z něhož není úniku.
Když se na redakci obrátí mladá Švýcarka Gretchen Tilburyová a tvrdí, že její dcera je výsledkem panenského porodu, je na Jean, aby zjistila, zda jde o zázrak či podvod. Čím více však Jean pátrá, tím více se její život podivně (a ne nepříjemně) proplétá s životem Tulburyových: Gretchen je nyní její přítelkyní a její svérázná a okouzlující dcera Margaret jakýmsi náhradním dítětem. Příběh, který zkoumá pro noviny, však stále více způsobuje temné vlny v životě všech. A přesto se Jean nedokáže přimět k tomu, aby zavrhla šanci konečně okusit štěstí... Ale bude třeba zaplatit vysokou cenu. 

Z mého pohledu
Podle anotace mě kniha velmi zaujala, přece jen je to poměrně netradiční příběh. Panenský porod? Tomu říkám výzva a na knihu jsem se velmi těšila. Bohužel ani po sto stranách nepřišel žádný zvrat a já se u knihy začínala nudit. Pořád jsem čekala, jak je příběh rozvine, ale na můj vkus autorka píše docela nezáživně. Okrajově se seznamujeme s Jean, která se musí starat o svoji otravnou matku. Ano otravnou, jinak to její chování nazvat neumím. Seznamujeme se i s rodinou Tilburových, kde to začíná přerůstat v něco víc než jen pracovní vztah. Postupně se však dozvídáme pravdu, zda se jedná opravdu o zázrak nebo lež. Popravdě díky různým indiciím v příběhu jsem tak nějak tušila, jak to dopadne. Ovšem konec? Ten jsem opravdu takový nečekala, autorka jej úplně utnula. Je takový nijaký a celkově nemám z knihy dobrý pocit. Ztotožňuji se s názorem Another Dominika, kterou si dovolím citovat "knihu budete milovat, nebo ji nejspíš ani nedočtete". Já knihu sice dočetla, ale dost pravděpodobně se k ní nikdy nevrátím. 

Podzimní novinku můžete koupit tady (aktuálně je na knihu doprava zdarma) nebo se můžete podívat po jiných románech. Blíží se Vánoce, takže nezapomínejte, že kniha je i skvělým dárkem právě na Vánoce!

Mějte se krásně!
Petra

*děkuji e-shopu megaknihy.cz za knihu poskytnutou k recenzi

12 komentářů:

  1. Peti, podle anotace to zní zajímavě, ale zatím si rozmyslím, jestli si knížku přečtu.
    Měj hezký den. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anotace zajímavá je, bohužel kniha jako taková je dost nudná.

      Vymazat
  2. Vzhledem k rozpačitým recenzím si tento titul asi nechám ujít ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mrzí mě, že ti knížka až tak moc nesedla.. Ale ani mě to nepřekvapuje, i jak sama cituješ kousíček mého článku, čekala jsem, že knížka nebude pro každého, tak ať máš příště lepší ruku při volbě knížky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Já tomu dala plný počet hvězdiček, protože se mi docela líbila. Konec byl sice moc rychlý a nijaký, ale i přesto ji hodnotím kladně. Asi jsem jediná :D

    OdpovědětVymazat
  5. Na tvém blogu už vidím asi třetí doporučení na tuhle knihu a já si jí snad sakra opravdu pořídím! :D :)

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS