Kam na Šumavě? || STEZKA KORUNAMI STROMŮ LIPNO

Druhý článek ze série Kam na Šumavě bude o Stezce korunami stromů, která se nachází v obci Lipno nad Vltavou. Věří tomu, že každý o ní minimálně slyšel a většina lidí ji i navštívila. Já ji navštívila poprvé až letos, tak pokud tu je někdo, kdo zde ještě nebyl, tak se mu článek bude třeba hodit :)

Jedná se o první stezku korunami stromů u nás v republice a otevřena byla v červenci 2012. Stezka je dlouhá 675 m a je zakončena rozhlednou, která je vysoká 40 m. Stezka je bezbariérová, takže vhodná pro kočárky i vozíčkáře. Bohužel pokud máte sebou pejska, tak ho budete muset nechat v kotci pod stezkou, protože na samotnou stezku mají psi vstup zakázán.

Stezka se nachází na vrcholu sjezdovky a dostanete se k ní pěšky, lanovkou nebo stezkabusem. Půjčit si zde můžete i koloběžky. U skiareálu se nachází obrovské parkoviště, které je zdarma. Následně si u poklady koupíte vstupenky. Můžete si koupit pouze vstup na stezku nebo i jízdu lanovkou nebo stezkabusem. Nebudu lhát, když řeknu, že jsme z ceny byli poměrně překvapeni. Za dva dospělé a cestu lanovkou pouze nahoru, dolů jsme šli pěšky, zaplatili kolem 1000,- Kč. Pokud máte děti, tak se Vám určitě vyplatí koupit rodinné vstupné, tj. 1690,- Kč a máte to i se vstupem do království lesa. Pokud tam jít nechcete, je cena samozřejmě nižší. Pokud se ovšem chcete svést tobogánem, tak si musíte připlatit 50,- Kč.

Jak už jsem psala výše, mi s přítelem si vzali jednosměrnou jízdenku na horu a vstup na stezku. Dolů jsme šli pěšky. Příbuzní, co tam byli s námi a měli i děti, si vzali vstup i do království lesa. Musím říct, že se to vyplatí, protože děti byly nadšené a strávily zde několik hodin na různých atrakcích. 

Na vrcholu sjezdovky po výstupu z lanovky se nachází restaurace, kde se můžete občerstvit. Před vstupem na samotnou stezku projdete turniketem, kde si cvaknete lístek a pak už pokračujete po stezce. Hned u turniketu se nachází i obchod se suvenýry, ale o tom až později. 

Stezka má pozvolné stoupání, nic prudkého. Nemyslete si ale, že se jedná pouze o nudnou chůzi dokola. Součástí stezky jsou naučné didaktické prvky, které obohatí znalosti nejenom dětí. Dozvíte se zde např. jak dlouho se stezka stavěla, kolik bylo použito stromů, dále se zde dozvíte informace o ptácích a celkově o přírodě. Jsou zde i tři zastávky s lanovými prvky, které budou bavit nejenom děti, ale i dospělé. 

Na samém vrcholu si pak vychutnáte neskutečný výhled na všechny strany. Ať už je to na Lipno, které odtud máte jako na dlani, tak můžete vidět i vrcholky rakouských Alp nebo Novohradské hory. My zde byli v srpnu a výhled byl naprosto parádní!


Dolů jdete potom stejnou trasou, pokud teda nemáte koupenou jízdu tobogánem. My ji neměli, protože jsme si chtěli vychutnat výhled a celkově si to užít. Jsem strašně ráda, že nám počasí tak krásně vyšlo a i lidí tu nebylo zase tolik. 
No a teď už k obchodu se suvenýry. Mají to mazaně udělané, protože při odchodu ze stezky musíte projít právě obchodem se suvenýry. Takže pokud máte děti, docela Vás lituji, protože ty ceny tam, nejsou vůbec lidové. Ba naopak bych řekla, že až moc šílené. Já si zde koupila pohledy (jako z každého výletu) a dřevěnou propisku. Když jsem totiž viděla ty ceny, docela mě přešla chuť něco dalšího kupovat. Potom už jsme se rozdělili, kdy my šli pěšky dolů po sjezdovce, protože jsme chtěli stihnout ještě jeden výlet (o tom někdy příště) a příbuzní s dětmi šli do výše zmiňovaného Království lesa.

Musím říct, že i když vstupné se ze začátku zdálo šílené, nakonec jsme toho nikdo nelitovali, protože ten výhled za to stál. Až budu příští rok na Šumavě zase, určitě bych se tam ráda zase podívala, protože ten výhled byl naprosto úžasný! Dole Vám hodím ještě pár fotek :)






Byli jste na této stezce korunami stromů? Nebo na jiné v republice?

Mějte se krásně!

Petra

16 komentářů:

  1. Já byla letos v Jeseníkách na stezce v oblacích. Byla hodně podobná, ale až nahoru jsem nevylezla, jsem padavka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že postupně navštívíme všechny v ČR :)

      Vymazat
  2. Trošku se až stydím, že jsem tuto stezku ještě nenavštívila, od rodičů není zas až tak daleko a už několikrát jsme si říkali, že tam zajedeme.. třeba třeba příští rok :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď v pohodě, já na Šumavě byla letos úplně poprvé. A třeba zámek, kolem kterého jezdím takřka každý týden, jsem ještě nenavštívila :D

      Vymazat
  3. Krásne fotky, ešte som tam nebola, tak vďaka za takúto virtuálnu prehliadku :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  4. Je to krásné místo, dobře si ho pamatuji a také i kdy to bylo- byl to můj poslední výlet v Česku než jsem se odstěhovala do Anglie. Když bude šance, určitě nebudu váhat se podívat znovu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Výhledy jsou fakt krásné, i když se přiznám, že mi moc tyhle hodně komerční turistické atrakce nevyhledáváme (máme raději místa, kde je klidnějí)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si můžeš počkat na další článek z této série :)

      Vymazat
  6. Stezky korunami stromů jsou úžasné, navštívila jsem jich několik a vždycky si užívám ty krásné výhledy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě byla tato první, ale rozhodně chci navštívit i další :)

      Vymazat
  7. Ano, já tam byla letos v červnu a naštěstí jsme tam tolik lidí neměli. Lanovka byla úplně prázdná :-D Ráda bych navštívila i ty další dvě :-)

    https://pridesoul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi to opravdu vychytala :D My tam právě byli v srpnu no :)

      Vymazat
  8. Ano, byla jsem. Lidí tam bylo dost, už je to pár let. Možná hned jak to bylo nové, jsme tam byli. Bála jsem se, ale nakonec jsem to zvládla! :D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsi dobrá, já mám právě výšky strašně ráda :D

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS