Zámek Hluboká nad Vltavou

 Zámek Hluboká nad Vltavou byl na mém cestovatelském wishlistu poměrně dlouho. Každý rok jsem tam chtěla a žadonila přítele, abychom tam už konečně jeli. Každý rok mi slíbil, že se tam určitě pojedeme podívat, ale vždy z toho sešlo. Moc práce, špatné počasí, jiná dovolená.. :D Nicméně tento rok už to konečně vyšlo, asi možná proto, že to byl spontánní výlet, kdy jednoho krásného dne přítel řekl "Zítra jedeme na Hlubokou", já "Ale já jdu večer do práce, takže budu akorát po noční." No nakonec to dopadlo tak, že po třech hodinách spánku jsme jeli na Hlubokou. Já se po cestě pěkně prospala a za necelý dvě hodinky jsme byli na místě. 

Počasí nám docela přálo, i když celou dobu vypadalo všelijak. Nepršelo, což byl hlavní a bylo akorát tak teplo. Parkoviště je pod zámkem, zhruba půl kilometru. Můžete jet buďto vláčkem nebo si to vyšlápnout pěšo. Nám vláček odjel přímo před nosem, tak jsme se rozhodli jít pěšky a rozhodně to nebylo nic strašného. Jdete krásnými uličkami města a není to ani nijak extra do kopce. 

Jak jsme mohli čekat, v sezóně zde bylo mraky lidí. Takže hned jsem se rozloučila s fotkami zámku bez lidí, to prostě bylo nereálné. Šli jsme tedy ihned k pokladně, abychom si koupili vstupenky na prohlídku. Vybrali jsme si základní okruh Reprezentační pokoje. Hlavně asi proto, že byl v nejbližší možnou dobu, resp. za dvě hodiny od našeho příjezdu :D 


Šli jsme se tedy ještě předtím podívat na věž, kde si jen koupíte vstupenku a můžete hned nahoru. Schodů Vás čeká hned několik desítek, ale ten výhled, ten za to stojí. Vidíte pěkně na celé město Hluboká nad Vltavou. Máte zde i malé občerstvení, kde si dobu čekání můžete zkrátit nebo se vydat na naučnou stezku zámeckým parkem. Než jsme si to všechno prošli a vyfotili, ty dvě hodinky byli akorát.

Samotná prohlídka byla pěkná a velmi zajímavá. Bylo nás tam tedy na můj vkus až dost, asi 30 lidí. Co mně ale na takových prohlídkách vadí, nebylo to jen tady, ale i na jiných zámcích, tak jsou to rodiny s malými dětmi. Já sama mám děti ráda a nevadí mi, ale až jednou sama budu mít děti, rozhodně s nimi nepůjdu na zámeckou prohlídku. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale to dítě z toho vůbec nic nemá, za druhé si myslím že z toho nemá nic ani ten rodič, když dítě musí pořád hlídat, sledovat nebo nosit. No a jako poslední z toho nemají nic ani ostatní návštěvníci, protože děti zde pobíhají, křičí, pláčou nebo mluví. To Vám říkám rovnou, že my jsme s přítelem vždycky naštvaní. Chápu, že ten zámek chtějí vidět nebo tak něco, ale můžou ho vidět až jsou ty děti větší nebo si na něj mají zajet sami. Je přece u nás tolik možností kam s dětmi vyrazit. 


Po prohlídce jsme se vydali ještě do Zoo Hluboká nad Vltavou, ale o tom bude článek zase příště. Výlet hodnotím jako docela povedený, splnila jsem si jeden ze snů, akorát těch lidí by zde mohlo být míň. Nicméně vím, že až jsem pojedu někdy příště, rozhodně si vyberu den mimo letní prázdniny :D 

Jaký je Váš cestovatelský sen?

Mějte se krásně!
Petra


14 komentářů:

  1. Hluboká je krásná, jižní Čechy obecně mám moc ráda :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Na Hluboké jsme s přítelem v létě taky byli a bylo to fajn, jen těch lidí mohlo být méně :D Na prohlídku jsme tedy nešli, místo toho jsme se prošli v parku :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch lidí tam bylo prostě moc no, ale na jednu stranu se není čemu divit :D

      Vymazat
  3. Na Hluboké jsem byla jednou, ale vzali jsme to docela hopem, jelikož nám začínalo pršet. Byla to škoda, protože se mi tam hrozně líbilo, ale snad se tam v létě dostanu znovu. :) Je to tam krásné! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na Hluboké jsem byla kdysi jako holka, tuším na školním výletě. Teď nás od další návštěvy odrazuje právě množství turistů. My raději na nějakou opuštěnou zříceninu ;-). Navíc manžel nemá moc ráda prohlídky interiérů (ale letos se mnou absolvoval Klášterec nad Ohří :-)).

    OdpovědětVymazat
  5. To je naprosto krásný zámek, sama jsem tam s přítelem byla minulý rok, když jsme objížděli krásy Jižních Čech :-) Je to pohádkové místo, bohužel nám zrovna pršelo :(

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej to je škoda. My měli počasí takové akorát :)

      Vymazat
  6. Ahoj, krásné, ta zelená tráva, radost pohledět, zvláště pak, když pohlédnu právě z okna.......☺♥
    Na Hluboké jsem byla snad 3x celkem a vždy se mi tam líbilo. Krásné adventní dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já zatím jen jednou, ale doufám, že ne naposled!

      Vymazat
  7. Hluboká je nádherná, mám to tam moc ráda :) když jsem v ČB, tak ji mám za humny. Vede tam cyklostezka, takže jsem tam byla několikrát i na kole (ale nahoru jsem kolo netahala, to se mi nechtělo :D). Jak říkáš, v létě tam je mrak lidí. Jak to mám blízko, tak jsem tam byla i v jiných ročních obdobích a stalo se mi, že jsem tam byla i sama. Má to své kouzlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíši, tak to ti neskutečně závidím! Já právě kvůli fotkám bych tam taky chtěla být sama, ale to se mi asi nepoštěstí :D

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS