Kolektiv - Alison Gaylin

 Autor: Alison Gaylin
Počet stran: 320
Rok vydání: 2023
Žánr: psychologický thriller
Nakladatelství: Ocelot


Anotace
Jak daleko je truchlící matka ochotní zajít, aby napravila tragickou křivdu?
Camille Gardnerová je truchlící a rozzlobená matka, která je pět let po smrti své dcery stále posedlá privilegovaným mladíkem, jejím domnělým vrahem.
Její zbrklé jednání upoutá pozornost tajné skupiny žen, kolektivu, a Camille se nedlouho poté dostává na dark web, kde tyto matky sdílejí příběhy o ztrátě svých dětí i touhu po spravedlnosti ve světě, kde výsady zaručují beztrestnost a pachatelé vyváznou bez úhony. Tyto ženy, podněcované vzájemným vztekem, vykonávají svou verzi spravedlnosti prostřednictvím precizně, anonymně, složitě zosnovaných a dokonale provedených vražd.
Je vše jen hra? Nebo naopak děsivá realita? Jsou ženy v kolektivu šílená monstra, nebo mají na tento druh pomsty právo? Camille se čím dál více zaplétá do činnosti kolektivu a dozvídá se pravdu nejen o něm, ale i o sobě.
Možná jí však tato pravda nepřinese nic než smrt. 


Z mého pohledu
Kniha si mě získala hlavně po přečtení anotace, protože takový nápad na příběh jsem ještě nikde neviděla. Chválím tedy autorku za originalitu. Vlastně musím pochválit celou knihu, protože jsem na ni nenašla nic, co by se dalo vytknout. Autorka příběh zbytečně nenatahuje, vše má hlavu a patu, a hlavně je zde několik zvratů, díky kterým nebudete knihu chtít odložit. Smrt dětí není zrovna jednoduché téma, ale Gaylin se s tím poprala bravůrně. Chápu každou matku v kolektivu, která truchlí pro svoje dítě a jeho vrahovi by minimálně způsobila totéž, co bylo způsobeno jejímu dítěti. Ovšem jejich zármutku a chtivé pomsty může být zneužito, ovšem to si Camille uvědomí později než by bylo vhodné. Jak tenhle celý příběh dopadne?

Stejně jako na detektivku Podivný počátek je i na Kolektiv poštovné zdarma. Pokud jste milovníci vraž, tak určitě byste si tyto dvě novinky neměli nechat ujít a případně se podívat i na další knihy, které web megaknihy.cz nabízí.

Zaujala Vás kniha? Co na nápad příběhu říkáte?

Mějte se krásně!
Petra

*děkuji e-shopu megaknihy.cz za knihu poskytnutou k recenzi


8 komentářů:

  1. Petro, musím říci, že mne recenze docela zaujala.

    OdpovědětVymazat
  2. I mě knížka zaujala, děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Péťo, knížka mě zaujala, skoro až lituju, že jsem si jí k recenzi nevzala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knížka byla skvělá, i když mě tam nějaké drobnosti přeci jen vadily :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu jsem četla, článek vyjde 24. 5. a názor na ni mám podobný. Skvělý a originální námět.

    OdpovědětVymazat
  6. Táto kniha by mňa veľmi nebavila :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslela jsem si, že mě původně také ne, protože přece jen to není úplně můj žánr, nicméně byla fakt super :)

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS