Kam na Šumavě? || ČESKÝ KRUMLOV

 

Tímto článkem ukončuji sérii článků Kam na Šumavě. Hned na začátek Vám říkám, uvařte si kafe/čaj nebo udělejte jídlo, protože tohle bude fakt dlouhý :D 
Poslední článek věnuji městu Český Krumlov, které je v České republice jedno z nejznámějších měst. A to hlavně díky tomu, že zde projíždí vodáci když sjíždí řeku Vltavu. Jedná se o turistické a kulturní centrum jižních Čech. Já se do města strašně těšila. Taktéž jsem tam nikdy nebyla a zrovna nám vyšlo krásné počasí. Chtěli jsme jít i na prohlídku zámku, ale všechny prohlídky už byly předem vyprodané, takže jsme si prošli takovou trasu ze zámecké zahrady, přes zámek a náměstí města až na most nad řekou Vltavou. 

Úplně nemá smysl přesně do detailu popisovat, kde jsme parkovali. Sami pořádně nevíme, jak jsme se na to parkoviště dostali, podstatné asi je, že bylo zdarma :D Projeli jsme úzkými uličkami až nahoru k zámecké zahradě, kde se nacházelo malé bezplatné parkoviště. Ostatní parkoviště dole pod zámkem byla plně obsazena, takže nám stejně nezbylo nic jiného než najít jiné. Našly jsme tedy toto malé.


Zámecká zahrada je obrovská! Byli jsme tam zrovna v tu dobu, kdy všechno krásně kvetlo a zahrada tak byla i krásně barevná. Nachází se v ní i velká fontána a v horní části zahrady dokonce hudební pavilon. Ten byl ale v době naší návštěvy bohužel v rekonstrukci, takže jsme se k němu nedostali. Každopádně procházka po zahradě byla skvělá a nebylo zde ani tolik lidí. Jelikož se ale nachází nad zámkem, tak obsahuje schody, takže bohužel ne úplně vhodné pro vozíčkáře. S domácími mazlíčky sem ale můžete a dokonce je vstup zdarma. Platíte si až samostatné prohlídky zámku.


Ze zahrady tedy dále projdete nádvořím zámku, kde se můžete zastavit na nějaké občerstvení nebo na prohlídku zámku. Těch nádvoří je celkem pět, takže než je projdete, zabere Vám to taky nějakou chvíli. My si koupili vstupenky na rozhlednu, odkud krásně vidíte město a zámek.
Mezi prvním a druhým nádvořím se také nachází medvědí příkop, kde bydlí dva medvědi. Nebo aspoň v době naší návštěvy tam byli dva. Je skoro umění se k nim dostat a vidět je, protože tady se lidi shlukují ve velkém a pobývají opravdu dlouho. 


No a teď už opouštíme zámek a jeho několik nádvoří a pomalu se budeme přesouvat do centra města. Půjdete takovou uličkou, kde po obou stranách se nachází nespočetné množství obchodů. Od klasických suvenýrů až po značkové obchody. Já vůbec nevěděla kam dřív s očima, natož kam dřív jít. Přítel byl už ze mě docela na prášky, protože já lezla snad všude :D Samozřejmě zde máte i jídlo, to je pro mě prioritou. Ochutnala jsem zde pro mě zatím nejlepší zmrzlinu v životě. Byla to pravá italská. A jak to vím? No hádám proto, že mi ji prodával samotnej Ital, tak snad ví jak má být :D No byla naprosto výborná, dokonce chutnala i příteli a to je co říct, protože ten vyhledává hlavně vanilku a je v tomhle docela náročnej. 


Ta cesta od zámku na náměstí a pak k mostu je naprosto jednoduchá. Jdete s davem a nemáte se kam ztratit. My si před samotným mostem nakoupili suvenýry pro blízké a dali si taky jedno točené - místní speciál Březí koza. Přítel je ale ujetý na půllitry, takže jsme hned šli smlouvat, zda vy nám jeden s logem neprodali. Bohužel na prodej nebyly, ale nakonec se nad námi smilovali a my ho mohli koupit a odvést domů. Samozřejmě jsme koupili i speciály pro naše táty, aby taky ochutnali. S plnými taškami a foťákem v ruce jsme se vydali na most, pod kterým projíždí vodáci. Měli jsme štěstí, několik jich tu jelo a byla to fajn podívaná. Sama jsem vodu nikdy nesjížděla, ale jednou bych to moc ráda zkusila :) 

   



Tak to by bylo všechno. Já doufám, že Vás článek bavil, stejně tak celá série. Pokud máte nějaké připomínky, určitě mi je napište komentářů. Připravuji pro Vás ještě jeden článek z výletu, tentokrát z jednodenního, ale taky bude. Musíme si tyto těžké chvíle nějak zpříjemnit, když je teď všechno zavřené. 

Mějte se krásně!
Petra


Pokud se Vám článek líbil, budu ráda když se stanete mým pravidelným čtenářem (vpravo v menu) a taky mě můžete sledovat na instagramu, kde jsem denně aktivní. Najdete tam plno recenzí, tipů, ale hlavně se všechno dozvíte jako první :)

22 komentářů:

  1. Český Krumlov miluji, to je pro mě srdcovka :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Na Šumavě jsem nikdy nebyla a to už toho mám u nás objeto celkem dost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam taky byla prvně, určo ji ale doporučuji navštívit :)

      Vymazat
  3. Český Krumlov je nádherný, sama jsem tam byla naposledy v červnu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že se tam dostanu ještě aspoň jednou :)

      Vymazat
  4. My jsme v Krumlově byli loni v březnu - zastihlo nás tam zavření restaurací a bohužel byl zavřený i zámek a zámecká věž. Ale zase tam bylo málo turistů, tak jsme si užili klidné toulání uličkami. Můžeš kouknout, jak jsem viděla Krumlov a okolí (byli jsme i na výletech) já...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, musíme se tam podívat až to bude zase všechno otevřené :)

      Vymazat
  5. Jéé to jsou tak krásně fotky!
    Na Šumavu jsem jezdila hodně jako malá máme tam známý, tak tam to znám hodně. Ale do Českého Krumlova se chystám už dlouho a musím to určitě napravit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!
      Přítel tam taky jezdil od mala, tak jsem se tam konečně dostala taky. Vždy mi o Šumavě vyprávěl, tak jsem ji chtěla konečně zažít :)

      Vymazat
  6. Český Krumlov jsem navštívila poprvé, když jsem byla se střední školou na vodáckém kurze, kdy jsme tam sjížděli řeku a podívali jsme se tam. Nečekala jsem, že pak budu studovat, pracovat a bydlet v Českých Budějovicích a že se tam ještě podívám. Je to krásné místo a viděla jsem už i další místa v okolí a na Šumavě :)
    Měj se krásně :)

    Simix
    http://novinky-simic.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě na vodě ještě nikdy nebyla a tak moc bych chtěla. Tak snad jednou :)

      Vymazat
  7. Oooh, tolik vzpomínek! V Českém Krumlově jsem byla a moc se mi tam líbilo, akorát teda šíleně moc turistů, ale chápu to a opravdu jsem si to tam užila. Mám štěstí, že moje mamka bydlí na jihu a tak to tam máme docela procestované, je to krásná část Čech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Turistů tam muselo být spousta. Za nás jich tam nebylo tolik, ale bohatě to stačilo :)

      Vymazat
  8. Šumavu ani Český Krumlov jsem bohužel nenavštívila. Nicméně tvé vzpomínky jsou úžasné a já bych se tam neskutečně ráda mrkla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se tam jednou podíváš, je to naprosto kouzelné :)

      Vymazat
  9. Český Krumlov je nádherný, byla jsem tam asi 3x a vždy jsem byla naprosto unešená! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se vůbec nedivím, já tam chci taky určitě znovu!

      Vymazat
  10. Krumlov je nádherný. Poprvé jsem tam byla se školou. Byly tam davy turistů a bohužel dost drahé obchůdky :/. Podruhé jsem tam byla teď v zimě o Vánocích. Byli jsme tam večer, málo lidí, vánoční atmosféra, stánky bohužel zavřené, ale to se nedá nic dělat:( moc se těším, až se tam zase podívám, snad už v normální době
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Draho mi tam nijak extra nepřišlo, ale shodnem se v tom, že se tam chci taky podívat až bude normální doba.

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS