Les v domě - Alena Mornštajnová

 Autor: Alena Mornštajnová
Počet stran: 304
Rok vydání: 2023
Žánr: román
Nakladatelství: Host


Anotace
Říkají ji cácora a vypadá to, že je na světe nedopatřením a jakoby navíc. Otec kamsi zmizel při povodních, matka utíká před odpovědností k milencům a alkoholu - a děvčátko zůstalo viset na krku nevraživé babičce, která obhospodařuje zahradnictví a je přesvědčená o tom, že všechno špatné lze v životě vyhubit jako žravé plzáky. Nebo o tom prostě nemluvit. Jenže všude kolem je les, ve kterém se skrývá cosi hrozivého, a cácora jednoho dne mluvit začne...

Alena Mornštajnová napsala silný a dramatický příběh o tom, že nic v životě není takové, jak to na první pohled vypadá, a že žádné tajemství není nikdy pohřbeno tak hluboko, aby se nedalo vykopat. Budete se bát, ale nepřestanete čít, dokud se neobjeví na povrchu. 

Z mého pohledu
Masakr. Asi tímto slovem bych popsala celou knihu. Velmi náročný příběh na čtení, avšak velmi poutavý. Nelehký život jednoho malého děvčete, který je až srdcervoucí. Autorka si vybrala náročné téma, kdy poukazuje jaký vliv má na dítě výchova a prostředí, ve kterém žije. Kniha se četla pomalu, člověk určité pasáže musel nejprve vstřebat a stejně tak po přečtení knihy si pravděpodobně budete chtít dát chvíli pauzu. K hlavní hrdince jsem si nemohla vytvořit pouto, možná to bude tím, že člověk vlastně ani neví, jak se jmenuje. Celkově ale knihu hodnotím jako průměr. Hlavně kvůli první polovině knihy, která se velmi táhne a autorka se věnuje hlavně dětství cácory. Ovšem potom kniha nabere velmi rychlý spád a hlavní hrdinka je najednou na střední škole, dospělá. Jakoby se autorka snnažila rychle dohnat děj a knihu ukončit. Za mě si kniha tak rychlý konec nezasloužila... 

Četli jste knihy od Aleny Mornštajnové?

Mějte se krásně!
Petra

4 komentáře:

  1. Na tuhle knihu se teprve chystám. 🙂 Mamka má všechny přečtené, mně ještě zbývají.

    OdpovědětVymazat
  2. Tato kniha je za mě od Aleny Mornštajnové nejslabší. Její knihy jsem četla všechny a jsem její velký fanda, ale tady do té jsem se nedokázala vůbec začíst. Vlastně mě ani tolik nebavila. Skoro mi přišlo, že děj nikde moc není. A byla jsem dost zklamaná z toho, že jsem si o té hlavní věci z dětství Cácorky přečetla už v kauze, která se po vydání knihy rozběhla, takže veškeré překvapení bylo ta tam.

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  3. Na les v domě se teprve chystám. Od autorky jsem četla zatím jen Hanu, ale všechny ostatní knihy mám doma, tak už se na ně jen vrhnout :)

    OdpovědětVymazat
  4. Od Mornštajnové jsem četla jen Tiché roky, na Les v domě se ale taky chystám, dost mě ta kniha zaujala, ale trochu se bojím, že bude moc drsná :D

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS