Kniha útěchy - Matt Haig

 Autor: Matt Haig
Počet stran: 248
Rok vydání: 2022
Žánr: naučná literatura
Nakladatelství: Via


Anotace
"Je zvláštním paradoxem, že nám život spoustu z těch nejjasnějších, nejvíce uklidňujících lekcí uděluje ve chvílích, kdy jsme na tom nejhůře. Na druhou stranu, nikdy přece nemyslíme na jídlo víc, než když jsme hladoví, a netoužíme po záchranném člunu, dokud se netopíme."

Kniha útěchy je sbírkou povzbuzujících pravd, které se autor naučil v nejtěžších časech, a tipů, jak si v nejhorších dnech pomoci. Ve svém rozjímání oslavujícím proměnlivý zázrak žití čerpá z obecných zásad, vzpomínek a inspirativních životních příběhů. Po knize je ideální sáhnout tehdy, potřebujete-li útěchu nebo připomenutí, že i v tomto uspěchaném světě lze posilovat vnitřní sílu a živit v sobě naději.
Kniha představuje nadčasový balzám na moderní duši. 

Z mého pohledu
Až když jsem knihu otevřela, tak jsem pochopila, že to nebude klasický příběh. Do té doby jsem žila v domnění, že si přečtu příběh podobný Půlnoční knihovně. Fakt, že kniha ukrývá myšlenky a citáty, byl pro mě velkým, ale příjemným překvapením. Knihu jsem vzala do rukou zrovna když mi nebylo úplně nejlíp a řešila jsem svůj život. Věřím, že to bylo znamení, abych si zrovna v tomto období vybrala právě tuto knihu.
Autor v knize vlastní pocity, když si procházel depresemi, ale také zde najdete příběhy jiných lidí, které člověka ujistí, že "nic není silnější než jiskřička naděje, která nikdy nezhasne". Musím říct, že je to velmi inspirující kniha, která vám vykouzlí úsměv na tváři. Díky ní si uvědomíte, že všechno má své řešení a nejste v tom sami. Díky knize vím, že bude líp. 

Četli jste nějakou podobnou knihu?

Mějte se krásně!
Petra

6 komentářů:

  1. Já moc takovéto knihy nečtu, ale kdoví, třeba by se mi líbila. A nebo si mne najde, až ji budu potřebovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to není úplně můj šálek kávy, ale příjemná změna :)

      Vymazat
  2. Ahoj, mám jí doma, ale ještě jsem se k ní nedostala. Kupovala jsem jí právě společně s Půlnoční knihovnou.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá knížka už podle popisku, moc mě zaujaly ty první věty a jsou sakra pravdivé. :) Dávám si jí na seznam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu příjemná změna a fajn počteníčko.

      Vymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS