LISTOPÁD - Alena Mornštajnová

 Autor: Alena Mornštajnová
Počet stran: 303
Rok vydání: 2021
Žánr: román
Nakladatelství: HOST



Anotace

Ptali jste se někdy sami sebe, jaký by byl váš život, kdyby v listopadu 1989 dopadlo všechno jinak? Jaké by byly naše osudy, kdyby komunismus neskončil a my zůstali za železnou oponou oddělující nás od světa i jeden od druhého?

Jedna z nejúspěšnějších českých spisovatelek Alena Mornštajnová opět překvapuje. Její nový román je dramatickým příběhem obyčejné rodiny, kterou velké dějiny jedné listopadové noci rozdělí a postaví proti sobě. Sledujeme příběh Marie Hajné, která je kvůli účasti na demonstracích zatčena a odsouzena ke dvaceti letům vězení. Ví, že už nejspíš nikdy neuvidí vyrůstat své děti, a při životě ji udržují jen dopisy. A taky naděje, že se nakonec přece jen shledají.

Vedle toho se odvíjí příběh dívenky Magdaleny, která je odebrána rodičům a umístěna do „ozdravovny“, v níž se vychovávají nové komunistické kádry. Jejich osudy se jednoho dne protnou, ale zcela jinak, než si obě představovaly a přály.


Z mého pohledu
Vydání knihy jsem očekávala, abych si ji hned mohla koupit. Nicméně jsem měla úplně jiné starosti a neměla jsem na ni čas. Nakonec jsem ji dostala k narozeninám a to už mě donutilo si na ni čas udělat a přečíst. Opět v knize jsou hlavními hrdinkami ženy. Tentokrát se autorka zabývá listopadem roku 1989 a poté následným režimem. Už od začátku jsem tušila, že mě kniha pohltí a neodtrhnu se, dokud ji nepřečtu. Autorka se věnuje dvěma postavám, kdy o každé z nich píše samostatný příběh. Jedna kapitola je tedy o Maje, druhá zase o Magdě a tak dál. V tomhle případě si myslím, že každá postava by si zasloužila svou vlastní knihu, vůbec bych se toho nebála, že by nebylo o čem psát. Autorka poukazuje na krutost komunistického režimu a donutí čtěnáře se zamyslet, že to v čem teď žijeme není samozřejmost a mohlo být všechno jinak. Jsem moc ráda, že jsem se díky knize dozvěděla něco nového z doby demonstrací, ale tak nějak jsem čekala trochu víc. Kniha je dobře čtivá, snadno pochopitelná. Nechybí ani smutek, napětí i radost.



Knihy Aleny Mornštajnové mám velmi ráda, ale bohužel tuto knihu neřadím mezi nejlepší. Tak nějak mi tam pořád něco chybí, čekala jsem prostě o trochu víc. Každopádně v budoucnosti se k ní klidně ráda vrátím, jen například dílo Hana je prostě topka.

Knihu můžete koupit na e-shopu www.megaknihy.cz, kde je momentálně ve slevě za 277,- Kč

Mějte se krásně!
Petra

Pokud se Vám článek líbil, budu ráda když se stanete mým pravidelným čtenářem (vpravo v menu) a taky mě můžete sledovat na instagramu, kde jsem denně aktivní. Najdete tam plno recenzí, tipů, ale hlavně se všechno dozvíte jako první :)


10 komentářů:

  1. Já tuto knihu od Mornštajnové nečetla - odrazuje mne právě, že je to fikce "co by bylo kdyby...".

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu bych si chtěla přečíst, ale trošku se bojím té fikce, přesně, jak píše Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to zase tolik nevadilo. Třeba se ještě rozmyslíš :)

      Vymazat
  3. Jedna z knih, na kterou se také chystám. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Věřím, že jednoho dne zase otevřu knížku, uvařím si čaj a v klidu si počtu ☺️ snad ten den brzo přijde... Na tuhle si budu pamatovat

    OdpovědětVymazat
  5. Tu si chci taky přečíst, s příchodem podzimu a zimy na to snad konečně bude čas... :)

    Ela

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS