BOJOVNICE ZA LÁSKU - Glennon Doyle

 Autor: Glennon Doyle
Počet stran: 240
Rok vydání: 2020
Žánr: Autobiografie
Nakladatelství: Ocelot


Anotace
"V deseti letech jsem si uvědomila, že jsem buclatější, neupravenější, jakoby mastnější než jiné dívky. Ztratila jsem sebevědomí. Začala jsem své tělo pociťovat jako oddělenou, cizí věc a připadalo mi divné, že mě zkoumají a soudí podle toho, co vidí, protože to nemělo moc společného s tím, kdo jsem skutečně byla. (...)
Na veřejnosti jsem se cítila obnažená, vystavená všem na odiv, totálně zranitelná. A tak jsem začala své tělo nenávidět. Nejen jeho tvary, přestože jsem si ošklivila i je. Nenáviděla jsem skutečnost, že vůbec mám nějaké tělo. Znemožňovalo mi být úspěšná jako dívka.
Vesmír mi předložil velice jasná pravidla ženskosti: buď malá, tichá, křehká a stoická, éterická, uhlazená a nesmíš prdět, potit se, krvácet, mít nafouklé břicho, být unavená, hladová nebo po něčem prahnout. (...)
Ale místo abych pochopila, že se světem je možná něco špatně, usoudila jsem naopak, že je něco špatně se mnou."


Z mého pohledu
Už je to opravdu dlouho co jsem četla nějakou autobiografii nebo něco podle skutečné události. Na knihu jsem se velmi těšila, protože to bylo  zase něco jiného. Bohužel mě kniha nechytla natolik, abych u ní seděla a nemohla se odtrhnout. Četla jsem ji po večerech, kdy jsem měla chuť a čas, protože to bylo takové pohodové vyprávění o životě, že člověk sám se do toho nevžil .Ovšem to neznamená, že by kniha byla špatná! Četla se velmi dobře, nic těžkého, takové oddechové čtení. 
Líbí se mi jakým způsobem autorka vnímá život a jak silnou vůli má, aby se se svým životem vyrovnala. Není to vůbec nic lehkého, v životě ji potká několik problémů, které musí vyřešit...
Kniha je bestsellerem The New York Times a já se ani nedivím. Autorka knihy je skvěle popasovala se svým životem a následně i knihou, která není nijak extra dlouhá, ale ani stručně napsaná. Za mě palec nahoru :)


Knihu seženete v sekci romány, novely a povídky na www.megaknihy.cz. Nyní stojí pouhých 299,- Kč a poštovné k ní je zdarma. Určitě mrkněte i na další knihy, které tento web nabízí. Já si nedávno objednala novinku od Radky Třeštíkové - Foukneš do pěny a nějaké motorkářské deníky pro přítele. Své si tu najde opravdu každý!

Moc děkuji holkám z Megaknihy.cz za poskytnutou knihu k recenzi :)

Určitě mi dejte vědět, zda Vás kniha zaujala a jakou knihu jste za poslední dobu četly!

Mějte se krásně!
Petra

2 komentáře:

  1. Já na autobiografie moc nejsem, i když recenze zas nezní úplně nezajímavě.

    OdpovědětVymazat
  2. Autobiografie také moc nemusím, ale je super, že se ti knížka líbila! :))

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS