REKONSTRUKCE - Viktorie Hanišová

Autor: Viktorie Hanišová
Počet stran: 311
Rok vydání: 2019
Žánr: román
Nakladatelství: HOST



Anotace
"Narodila jsem se, když mi bylo devět let, deset měsíců a sedm dní," začíná své vyprávění Eliška, hrdinka románu Rekonstrukce.Prožívá dětství v temné vile u samotářské tety a její osud nikoho nezajímá. Nebo to tak alespoň vypadá, soudě podle opatrných reakcí všem kolem.
Eliška se zrodila z vraždy. Matka zabila jejího mladšího bratra a následně i sama sebe. Nenašel se žádný dopis na rozloučenou, ti, kteří toho tragického dne matku viděli, si ničeho nenápadného nevšimli. Eliška vyrůstá v desetileté prázdnotě, a když dospěje, rozhodne se najít odpovědi na stále neodbytnější otázky. Co se vlastně stalo? Proč to matka udělala? A proč ji nevzala s sebou...
Ve svém třetím románu píše úspěšná prozaička Viktorie Hanišová o přitažlivosti prázdných míst, o podmanivosti pádu do temnoty. Občas stačí málo, třeba snaha najít životní rovnováhu - a člověk se znenadání houpe nad propastí.



Z mého pohledu
Musím říct, že hned od začátku se kniha četla sama. Bylo to takové bezstarostné čtení i když hned začátek je brutální. Zhruba ve 13 kapitolách je popsán život vypravěčky - od 9 let až po vysokou. To mi přišlo jako bych knihu nečetla chvíli, ale už nějakou dobu. Nicméně jak už jsem řekla, kniha se četla velice dobře. Ovšem podle mě je až zbytečně dlouhá. Ke konci knihy mi tam přijde, že se tam delší dobu nic neděje a stránky mi tam přijdou docela zbytečné. Navíc mi nějak uniklo, proč kniha nese název Rekonstrukce.
Eliška se celou knihu zaobírá vraždou bratra a matčinou sebevraždou a snaží se přijít na to, proč to matka udělala. Spojí se i s kriminalistou, který případ vyšetřoval, aby ji k tomu řekl víc. Dále Eliška řeší, proč žila se svojí tetou, když ji mohl vychovávat otec. Všechny tyto odpovědi Eliška najde a nejenom to. Pochopí někdy Eliška proč to matka vlastně udělala?



Od autorky to byla moje první kniha a půjčila mi ji moje kamarádka. Jsem ráda, že jsem si knihu přečetla, ale že bych ji musela číst znovu, to asi ne. Každopádně koho kniha zaujala a chtěly byste se dozvědět, jak to dopadlo s vraždou, můžete si ji zakoupit na mém oblíbeném e-shopu www.megaknihy.cz

Jakou knihu jste za poslední dobu četly Vy? :)

Mějte se krásně!
Petra

4 komentáře:

  1. Knížka vypadá podle popisu zajímavě, já momentálně čtu Lži o zdraví a moc mě baví. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Videla som ju niekde, ešte keď som chodila von 😃😃 A zaujal ma ten obal, no anotáciu som si neprečítala. Každopádne vyzerá to byť zaujímavé, námet je dostačujúci pre mňa. A keďže sa ľahko číta, bude to skvelá oddychová kniha. Zapíšem si ju na zoznam.

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem četla, byla to zajímavá kniha hlavně nám ukáže kam až může žena zajít z nefungující rodina. Líbila se mi.

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS