Levandulová farma Starovičky

Krásný den.
Dnes po dlouhé době mám pro Vás článek s tipem na výlet. 
Na konci června jsme v přítelem vyrazili na Jižní Moravu do obce Starovičky, kde se nachází levandulové pole. Přesněji řečeno Starovičky najdeme mezi Hustopečí a Lednicko-Valtického areálu. Já mám levandule neskutečně ráda, společně s tulipány jsou to moje nejoblíbenější květiny, proto jsem se tam chtěla hrozně moc podívat. 

Vyrazili jsme kolem oběda a vybrali si skvělé počasí. Nebylo ani horko ani zima, takže naprosto ideální počasí. Obchůdek, ve kterém najdete veškeré produkty z levandule, najdete uprostřed obce Starovičky. Kousek od obchůdku je malé parkoviště a pokud je plné, musíte hledat jinde. K samotnému poli se autem určitě nedostanete. Je potřeba si vzít pohodlnější obuv, protože cesta vede mezi poli a lehce do kopce.

Všechno to začalo v roce 2014 kdy bylo vysázeno 40 tisíc keříků levandule lékařské. Pole je obklopeno vinicemi a je z něj krásný výhled do krajiny, které dominují Pálavské vrchy.

Od parkoviště je to k přímo poli cca 1500 m. Jak už jsem psala výše, je třeba zvážit obuv. Tenisky budou nejlepší, protože jdete po nerovném terénu. Chvíli tráva, chvíli kameny, hlína a je to mírně do kopečka. 


Vstupné na pole je 60,- Kč za dospělého, děti do 15 let 20,- Kč a děti do 6 let to mají zdarma. Dole pod polem zaplatíte vstupné a podél plotu budete stoupat do mírného kopce asi 100 m. Následně se dostanete nad pole, kde jsou rozmístěna lehátka, na které si můžete lehnout a důkladně se nabažit výhledu na celou Pálavu a levandulové pole. 

Můžete využít i samosběr levandule, kdy Vám holky dají potřebné nářadí a ukážou, která levandule je do potravin, která do kosmetiky a Vy si tak můžete sami nasbírat levanduli.


V obchůdku pak najdete neskutečné množství produktů. Polštáře, plecháčky, čokoládu, limonádu, sirup, kosmetiku, svíčky, kafe no je toho hrozně moc. Mají tam také nádherné dezerty, které si zde můžete zakoupit. Také můžete nahlédnout přímo do výroby, kde se všechny dobroty z levandule vyrábí. 

Já z tohoto výletu byla neskutečně nadšená. Jak na poli, tak v obchůdku je naprosto skvělá a ochotná obsluha, která Vám poradí s čím budete potřebovat. Rozhodně je to skvělý tip na výlet tady u nás v ČR. Určitě mi dejte vědět, jestli už jste tam někdy byli nebo jsem Vám dala inspiraci na výlet. Teď ještě pár fotek. 





Mějte se krásně!
Petra

7 komentářů:

  1. Petro, zajímavý tip na výlet, škoda, že to máme z ruky. Já jsem už o nějaké levandulové farmě četla někde na netu, ale nevím, jestli to byla zrovna tahle. Takovéhle lány levandule jsem viděla jen v Albánii, když jsme tam byli na dovolené - zrovna ji sklízeli. Jen nás tehdy nenapadlo zastavit a fotit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak určitě by se to dalo spojit i s dalšími výlety, abyste nejeli čistě jen na levandule :)

      Vymazat
  2. My byli na políčku už v červnu. Sice bylo na začátku květu, ale i tak nádhera. Byla jsem s mamkou a babi a byla to slušná procházka, tak jsme nemohli jet až v těch vedrech. Doma už mám nasušené kytičky a nedávno jsem si od nich objednala další sirupy, které jsou moc dobré :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V těch vedrech bych asi taky nikam nejela, my měli akort počasí, tak se to dalo :)

      Vymazat
  3. Krása, nedávno jsem viděla pár fotek od jiné blogerky na instagramu. Určitě tam pojedu až budem poblíž :)

    OdpovědětVymazat
  4. No tak to je absolútna nádhera! Tam by som niekedy určite chcela zájsť :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS