SLEPÁ MAPA - Alena Mornštajnová

Autor: Alena Mornštajnová
Počet stran: 398
Rok vydání: 2018
Žánr: román
Nakladatelství: HOST




Anotace
Anna, Alžběta, Anežka. Tři ženy, tři generace, jedna rodina a mnoho životních zvratů, traumat a tajemství. Příběh začíná před první světovou válkou, kdy Anna, vypravěččina babička, odjíždí přes odpor svých rodičů s vyvoleným Antonínem do pohraničního městečka na severu Čech. Jako by počáteční písmeno jejich jmen vyjadřovalo naději, že právě tady spolu mohou začít nový život. Jména však současně symbolizuje i to, co si vybrat nemůžeme, co je nám dáno jako rodinné dědictví, které si přese všechno odhodlání ke změně vždy neseme s sebou. Anebo také osud, na jehož kousky máme jen pramalý vliv.
Nový začátek se taky záhy mění v boj o přežití, když je Antonín na frontě raněn a u Anny propuká tuberkulóza. O čtvrt století později pak čeká jiný nový začátek i jejich dceru Alžbětu, která musí prchat před německou armádou zabírající pohraničí, a po dalším půlstoletí změní dramatický zásah osudu - tentokrát v podobě důstojníka StB - i život vypravěčky příběhu Anežky.
Aleně Mornštajnové se nade všechnu pochybnost podařilo napsat strhující a mnohovrstevnatý románový příběh. V něm sleduje nejen životy tří hlavních hrdinek, ale i řadu dalších postav, do jejichž osudů zasáhly dramatické události 20. století.



Z mého pohledu
Už na začátku jsem se na knihu strašně těšila, přece jen už jsem nějaké knihy od Mornštajnové četla a byly legendární. Mám ráda knihy, ve které se například prolíná minulost s přítomností a je tam několik hlavních postav, které mají vždy svoje kapitoly. Tady tomu nebylo jinak.
Jelikož mám ráda knihy právě s tématikou koncentračních táborů a válek, tak jsem se do knihy začetla hned po první stránce a přečetla ji za pár dní.
Strašně se mi líbí, jak se autorka věnuje každé postavě zvlášť, popíše její život a příběh a nejedná se jen o hlavní postavy!
Příběh začíná u života Anny, který se odehrává od její dětství až po její smrt. To stejné je pak popsáno u Alžběty, jenž je dcera Anny a nakonec se odehrává příběh Anežky, jenž je dcera Alžběty a vnučka Anny. Všechny ženy mají nelehký život a musí se vypořádat s jeho nástrahy. Ať už je válka nebo komunistický režim...

Jsem hrozně ráda, že se mi kniha dostala do rukou a já tak měla možnost si ji přečíst. Pokud Vás knihy Aleny Mornštajnové baví, tak tato kniha nebude výjimkou!

Mějte se krásně!
Petra 


3 komentáře:

  1. Na knížku jsem slyšela jenom chválu. Třeba se k ní také dostanu! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem knížku četla nedávno (taky mám článek na blogu :)) a líbila se mi.

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem o ní slyšela a také to byla samá chvála, takže dost možná dojde k tomu, že se na ni po dočtení svých restů také vrhnu. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS