STRÁŽCE ZTRACENÝCH MĚST - Shannon Messenger

Autor: Shannon Messenger
Počet stran: 400
Rok vydání: 2012, přeloženo do češtiny 2019  
Žánr: fantasy, sci-fi
Nakladatelství: Ocelot



Anotace
Sophie je dvanáctiletá dívka, která vyniká chytrostí. Ve škole ale nemá moc kamarádů, spolužáci ji považují za šprtku a podivínku. Vše se však brzy změní, když potká Fitze, záhadného kluka, který jediný rozumí jejím problémům. Fitz ji ukáže místo, kam doopravdy patří a odhalí jí její zvláštní schopnost, o které jen tušila. Sophie je telepatka, dokáže slyšet a číst myšlenky ostatních. Ale aby mohla naplno rozvinout své schopnosti, musí opustit svou rodinu a svět, ve kterém dosud žila. Vztahy mezi lidmi a elfy jsou totiž zakázané. Sophie posléze nastoupí na Foxfire, slavnou akademii pro nadané elfy, kde se pere s předměty, popírajícími všechny pozemské zákonitosti, o nichž se doposud učila. Kromě probírané látky se také potýká s novými schopnostmi, které musí ovládnout, a se svou záhadnou myslí. Postupně také zjišťuje, že i mezi elfy je poměrně neobyčejná. A to nejen kvůli svým hnědým očím. Ke konci roku však musí obstát ve zkoušce mnohem těžší, než je jakýkoliv akademický předmět. Sophie má totiž nevědomky klíč k něčemu, pro co by ostatní zabíjeli. A zjišťuje, že i mírumilovný svět elfů má svá temná zákoutí.



Z mého pohledu
Když mi přišla nabídka, zda chci tuhle knihu zrecenzovat, chvíli jsem přemýšlela. Přece jen sci-fi jsem ještě nikdy nečetla a kniha mi spíše přišla pro děti mladší 15 let. Avšak řekla jsem si, že všechno je jednou poprvé a mohla bych tomuto, pro mě novému, žánru dát šanci. Tudíž jsem po pár dnech zvažování odepsala holkám z megaknihy.cz, že jejich nabídku přijímám.

Kniha mi přišla přesně na moje narozeniny, avšak v docela nevhodnou dobu. V tu dobu jsem toho měla hodně a pořád putovala mezi dvěma domovy, kde na mě čekaly různé práce. Ovšem nakonec jsem si na knihu čas našla a pustila se do ní.
Ze začátku jsem vždy přečetla pouze jednu nebo dvě kapitoly. Kniha mě nijak zvlášť nebrala a já se děsila toho, že knihu budu muset nějakým způsobem přečíst.
Ovšem ani ne v půlce jsem se do knihy začetla. Přece jen se příběh začal docela rozjíždět a nabírat ty správné grády. I když jsem spíše realista, tak říše elfů mě docela chytla. Od půlky knihy, jsem ji četla takřka denně a nemohla dospat druhého dne, protože příběh byl neskutečně napínavý. Kdo by řekl, že mě bude bavit příběh 12 leté holky? Navíc je kniha rozdělena do 49 kapitol a moc pěkně se čte.

No musím říct, že pro mě velice příjemná oddychovka i když je příběh spíše pro náctileté. Každopádně doporučuji všem, co mají sci-fi rádi a i těm, kteří se chtějí uvolnit v jiném světě.



Knihu opět seženete na e-shopu megaknihy.cz, kde najdete i jiné novinky a knihy, které už jsem recenzovala. Sice stojí 399,- ale je to Bestseller a navíc k této knize máte poštovné zdarma! To je lákavý ne?

Slyšeli jste už o této knize? Máte rádi tento žánr?

Mějte se krásně!
Petra



2 komentáře:

  1. Já sci-fi moc nemusím, takže by mě to asi moc nebavilo, ale co musím pochválit je obal knížky, ten je nádherně zpracovaný :))

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem četla a moc se mi líbila. Opět to bylo něco jiného, co normálně nečtu. Mám na blogu též recenzi. Doufám, že bude ještě tento rok další díl.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS